سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب عمومی

یکی از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه می باشد. اما با توجه به این موضوع که برای کسب موفقیت و کاهش میزان بروز خطا، باید با قوانین هر کشوری آشنا باشید؛ در این مقاله به مراحل ثبت شرکت در ترکیه می پردازیم تا بتوانید با اجرای آنها سرمایه گذاری پر سودی را تجربه نمایید.

برای ثبت شرکت در ترکیه میتوانید از طریق وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

انواع شرکت در ترکیه

در ابتدا باید با انواع شرکت در کشور ترکیه آشنا شوید تا با توجه به فعالیتی که در نظر دارید؛ شرکتی هم راستا با حوزه فعالیت تان انتخاب نمایید.

به طور کلی در کشور ترکیه 7 نوع شرکت وجود دارد که حداقل میزان سرمایه هر یک  عبارت اند از:

شرکت سازمانی                100000 لیر سرمایه
شرکت آنونیم                   50000 لیر سرمایه
شرکت لیمینید                   10000 لیر سرمایه
شرکت کوپراتیف               با توجه به اساس نامه شرکت
شرکت غیر سازمانی           با توجه به اساس نامه شرکت
شرکت کولکتیف                بدون حداقل سرمایه
شرکت کوماندیت               بدون حداقل سرمایه

 

مشاغلی که باید در ترکیه ثبت شرکت کنند

برای ایجاد هر نوع بیزینسی باید مراحل ثبت شرکت در ترکیه را انجام دهید. به عنوان مثال برای تاسیس کافی شاپ، داشتن تاکسی، آرایشگری و… باید شرکتی با توجه به نوع کارتان تاسیس نمایید تا از نظر قانونی مشکلی برای شما پیش نیاید.

حتی اگر در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می کنید نیز باید اقدام به ایجاد شرکت نمایید تا برای واریز پول دچار مشکل نشوید.

ثبت شرکت لیمیتید جزء پرکاربردترین نوع شرکت می باشد که با سرمایه ای اندک می توانید این نوع شرکت را راه اندازی نمایید.

تاسیس شرکت شخصی در ترکیه

یکی از پر طرفدارترین نوع شرکت ها، ایجاد شرکت شخصی می باشد. این نوع از شرکت برای افرادی که فعالیت محدودی دارند؛ مناسب است. زیرا در این نوع از شرکت ایجاد هر نوع فعالیتی مجاز نمی باشد اما هزینه کمتری نسبت به سایر انواع شرکت در ترکیه دارد.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

برای آن که بتوانید در ترکیه شرکتی را به ثبت برسانید، باید ابتدا محل شرکت و اساسنامه ان را تعیین نمایید. سپس نام شرکت را انتخاب کرده و بیزینس پلن ان را طراحی می نمایید. همچنین مدارک هویتی و مالی را آماده کرده و فرم های مربوط به ثبت شرکت را تکمیل می کنید. به اداره مالیات مراجعه و کد مالیاتی ترکیه را دریافت کرده، سپس به اداره ثبت شرکت ها رفته و مدارک و اساسنامه که از قبل درج کرده اید را تحویل می دهید. بعد از مراجعه به اتاق بازرگانی ترکیه، در روزنامه ها آگهی داده و کارت بازرگانی خود را دریافت نمایید. علاوه بر آن، حساب بانکی ایجاد کرده و سرمایه خود را به ان جا انتقال دهید. سپس با مراجعه به اداره دارایی ترکیه درخواست تایید آدرس شرکت را دهید. سپس بررسی مدارک و بازدید از مکانی که به عنوان دفتر در مدارک تان قرار داده اید؛ آغاز می شود. در صورت تایید و واریز هزینه ثبت شرکت، کد ثبت به شما اختصاص داده می گردد. به خاطر داشته باشید که باید ورگی لواسی را نیز برای شرکت تان دریافت نمایید تا فعالیت شرکت شما بتوانید کار خود را آغاز نماید.

همچنین باید برای ثبت شرکت ترجمه پاسپورت سایر شرکا را نیز به همراه داشته باشد. وجود حسابداری ترک نیز جزء واجبات ثبت شرکت می باشد.

اما به طور کلی ثبت شرکت فرایندی طولانی است به همین دلیل می توانید با استفاده از خدمات تکینکو گروپ ، پروسه ثبت شرکت در ترکیه را آسان تر طی نمایید.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

به جزء هزینه های اولیه برای ثبت شرکت که در ابتدای مقاله به ان اشاره کردیم؛ شما هزینه های جانبی دیگری مانند اجاره مکان و یا خرید وسایل دفتر را نیز دارید.

البته می توانید از دفاتر اشتراکی و یا در بعضی از مشاغل از منزلتان به عنوان دفتر استفاده کنید.

همچنین حقوق حسابدار را نیز در خرج های شرکت در نظر بگیرید. علاوه بر آن اگر با ثبت شرکت برای خود اجازه کار در ترکیه می خواهید دریافت نمایید؛ باید 5 نیروی ترک را استخدام کرده و برای خودتان و سایر نیروها هزینه بیمه را نیز لحاظ کنید.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه مزایایی را برای شما به همراه دارد مانند آنکه می توانید اقامت موقت این کشور را دریافت نمایید و در صورت ادامه اداره شرکت، به صورت سالیانه تمدید نمایید. با ثبت شرکت و اجرای قوانین مربوط به دریافت چالیشما می توانید بعد از 5 سال پاسپورت کشور ترکیه را نیز دریافت کنید.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در ترکیه امکان ایجاد حساب بانکی و دریافت کارت بازرگانی این کشور می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

برای آن که بتوانید اقدام به مراحل ثبت شرکت در ترکیه نمایید؛ باید پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار، 6 قطعه عکس، اساس نامه شرکت، میزان سهم هر سهام دار و تعیین مدیر شرکت را انجام داده باشید.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

یکی از مکان هایی که برای ثبت شرکت مناسب بوده و دولت ترکیه از آن استقبال زیادی می کند؛ ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه می باشد. به عنوان مثال اگر شرکت تان را در اطراف فرودگاه آتاتورک تاسیس نمایید؛ می توانید حمایت دولت را داشته باشید. تاسیس کارخانه و یا استارت آپ در این منطقه می تواند گزینه مناسبی باشد.

معایب ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در کشور ترکیه در کنار تمامی مزایایی که دارد، دارای مشکلات و معایبی نیز می باشد. به عنوان مثال طبق آمار میزان فساد در این کشور بالا می باشد و همچنین ثبت شرکت در این کشور نیازمند تسلط به زبان ترکی است تا بتوانید در بازار ترکیه موفق شوید. همچنین میزان هزینه تاسیس شرکت بسیار بالا می باشد و طبق آمارها تاسیس شرکت در این کشور از ریسک بالایی برخوردار است.