سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب عمومی

5 نشانه سمساری با انصاف در تهران که هر کسی باید آنها را بداند. موضوعی که در ادامه قرار است درباره آن صحبت کنیم. خدمات نیازمندی ها و سمساری یکی از خدمات لازم و ضروری در جوامع امروزی است. مانند هر شغل و حرفه ای سمساری ها هم مزیت های خاص خود را برای کاربران فراهم می نمایند.

برای مراجعه به یک سمساری معتبر آنلاین در تهران اینجا کلیک کنید.

خدمات سمساری از جمله خدماتی است که نبود آن مشکلات زیادی برای هر جامعه به دنبال خواهد داشت. خرید و فروش اجناس دست دوم باعث می شود تا هم کسانی که به این اجناس بی نیاز شده اند استفاده بهینه ای از آن داشته و آن را تبدیل به پول نقد کنند، و هم کسانی که به دلیل نداشتن سرمایه لازم برای خرید اجناس نو به دنبال خرید جنس دست دوم هستند بتوانند نیازهای خود را برطرف نمایند.

سمساری در این میان با فراهم نمودن شرایط مناسب می تواند اتصال دهنده این افراد به هم بوده و با ایجاد یک بستر مناسب این خرید و فروش را برای کاربر تسهیل کند. اما یکی از چالش های اصلی در این بین انتخاب یک سمساری با انصاف و با معرفت است. 5 نشانه سمساری با انصاف که در این مقاله با هم مرور خواهیم کرد می تواند راهکاری برای حل این مشکل برای کاربران باشد. از این رو با دقت به این نکات قبل از هر اقدامی برای خرید و فروش جنس دست دوم، فروشنده مطمئنمی پیدا کنید.

چه نیازی به سمساری با انصاف داریم؟

قبل از پرداختن به موضوع 5 نشانه سمساری با انصاف ابتدا باید دلایل اهمیت چنین موضوعی را با هم مرور کنیم. اصلاً آیا نیاز به چنین بررسی داریم؟ هر کسی در زندگی خود برای تنوع هم که شده گاها اقدام به عوض کردن وسایل خانه و دور و بر خود می نماید.خرید لوازم نو و یا دست دوم با کیفیت بهتر از وسایل قبلی نیازمند سرمایه است. حال برای تامین بخش قابل وجهی از این سرمایه می توانید وسایل قدیمی را به فروش بگذارید. این معامله از آن دست معامله هایی است که همیشه شاهد آن هستیم و در زندگی هر کدام از ما وجود دارد. از این رو با آشنایی با 5 نشانه سمساری با انصاف می توانید برای همیشه خود را از دریافت این خدمات راحت کنید.

 

 

در ادامه مقاله 5 نشانه سمساری با انصاف را با هم مرور می نماییم. همچنین کاربران هم در صورتی که تجربه ای از کار با سمساری های مختلف دارند را می توانند با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارند.

قیمت منصفانه خرید

مسلما اولین مورد از 5 نشانه سمساری با انصاف، قیمتی است که سمسار برای خرید این اجناس می پردازد. بسیاری از سمسارها عادت بدی که دارند به محض دیدن جنسی شروع به کوبیدن آن کرده و نقطه ضعف های آن را بیان می کنند. این یک ترفند قدیمی است که سمساری ها از این ترفند برای کاهش قیمت خرید کالاهای کارکرده مشتریان استفاده می کنند. البته این نکته را نمی توان کتمان نمود که سمسار نیز در این حرفه به دنبال خرید و فروش و کسب سود است. از این رو حاشیه سودی نیز برای سمسار باید در نظر گرفت.

اما نکته منفی که برخی از سمسارها از آن سوء استفاده می کنند، خرید اجناس افرادی که در اضطرار فروش قرار دارند، به قیمت بسیار پایین است. هر جنسی قیمتی دارد. هر چند تعیین قیمت اجناس دست دوم معمولاً با نوساناتی روبرو است، اما محدوده قیمتی مشخصی برای آن وجود دارد. عدول کردن از این محدوده قیمتی نشان از سودجویی سمساری از عدم آگاهی کاربر دارد.

قیمت فروش منصفانه

دومین نشانه از 5 نشانه سمساری با انصاف قیمت فروش منصفانه اجناس می باشد. صرف اینکه قیمت این اجناس از قیمت نو این وسایل کمتر باشد، دلیلی بر منصفانه بودن قیمت نمی باشد. یک سمساری با انصاف به نسبت قیمتی که برای خرید کالایی پرداخت کرده و هزینه هایی که برای تعمیر و ترمیم آن متقبل شده است بایستی قیمتی منصفانه در نظر بگیرد. تعیین قیمت فروش اجناس دست دوم یکی از چالش های اصلی پیش روی کاربران است. مسلما با توجه به مشخص نبودن این قیمت، همه چیز بسته به انصاف سمسار خواهد داشت.

صداقت در فروش

یکی از چالش های اصلی خرید اجناس دسته دوم سنجش کیفیت این محصولات است. بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن انصاف سعی دارند تنها برای کسب سود بیشتر هر کالایی را خرید و فروش کنند. فروش محصولات بی کیفیت که بر اثر کارکرد زیاد کیفیت خود را از دست داده و دیگر استفاده چندانی ندارند، یکی از فریب های بزرگی است که کاربران با آن روبرو هستند. از این رو یکی از اصلی ترین مورد از 5 نشانه سمساری با انصاف داشتن صداقت در فروش است. نفروختن کالاهای بی کیفیت و شکسته و یا مطرح کردن ایرادات موجود در آنها حداقل انتظاری است که کاربران از یک سمساری با انصاف خواهند داشت.

اجتناب از شعار دادن و اصطلاحاً تو سر مال زدن

خرید اجناس دست دوم با نازلترین قیمت، خرید اجناس کارکرده با بالاترین قیمت و … از جمله شعارهایی است که به وفور در میان سمساری ها رواج دارد. بسیاری از سمسارهای محترم از این شعارها برای جلب نظر مشتری استفاده کرده و پس از حضور در منزل شروع با کم کردن قیمت جنس شما می نمایند. استفاده از ترفندهای مذاکره برای خرید کالا با قیمت پایین تر در این مواقع افراد را وادار به فروش محصول نموده و تجربه تلخی را برای وی رقم می زند.

مشتری مداری

یکی دیگر از نشانه های سمساری با انصاف مشتری مداری است. بسیاری از سمسارها توجه زیادی به نیازهای مشتریان نداشته و تنها به دنبال کسب سود هستند. از این رو برای پیدا کردن سمساری با انصاف باید به دنبال موردی باشید که در کنار سود خود به فکر رضایتمندی مشتریان نیز باشد. پیدا کردن جنس هایی که مد نظر شما هستند و وقت گذاشتن برای شما یکی از اصلی ترین معیارها برای انتخاب سمسار با انصاف می باشد. فروشنده بایستی به دنبال ارائه بهترین ها به مشتریان خود باشد و مشتریان خود را به صورت دائمی حفظ کند.

منبع:

https://semsariiran.com/5-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/